Recensie: Ik hou van New York – Lindsey Kelk

Ik hou van New York .jpg

Al tijden heb ik deze serie in mijn hoofd. Ik vraag mezelf al die tijd af of dit een leuke roman/chicklitserie zou zijn die mij weer dagen van de straten af zou houden. Nou dagen, zal het in ieder geval niet worden, want ik had deel 1 al binnen 24 uur uitgelezen.
Ik heb de omnibus van deze serie op het boekenfestijn gescoord voor maar €4,95! Drie boeken in één, voor nog geen €5,-.

Waar gaat Ik hou van New York over?
Dit boek gaat over Angela Clark, een freelance kinderboekenschrijfster en verloofd met Mark. Wanneer zij op de bruiloft van haar beste vriendin Louisa, haar vriend Mark betrapt  met een andere vrouw en er ook nog eens achter komt dat iedereen er van wist, besluit ze haar spullen te pakken. Met niets meer dan een weekendtas vertrekt ze naar New York. Al heel snel raakt ze bevriend met Jenny, de receptioniste van het random hotel die Angela uitgekozen heeft. Samen met Jenny gaat ze haar liefdesverdriet verwerken door te shoppen, cocktails te drinken en te daten. Angela geniet van alle vrijheid die ze heeft en begint al snel (na wat datingsadvies) te daten met 2 mannen tegelijk. Ook krijgt ze een baan aangeboden als blogger bij een super hip tijdschrift. Één voorwaarde: Ze moet bloggen over het daten met deze twee mannen. Al snel is haar blog een ware hit en leest iedereen haar verhalen. Ook de twee mannen waar ze mee aan het daten is..

Wat een heerlijk Sex in the city / How to loose a guy in 10 days (maar dan de omgekeerde versie) boek! Een leuke verhaal over vrouwen en hun struggles met mannen. Alles komt in dit verhaal voorbij: Humor, Drama, Liefde, Bedrog, Verdriet, Vriendschap, Geld en Shoppen. Een heerlijk boek dus als je gewoon even niet wilt nadenken en gewoon wilt genieten van een leuk verhaal.
De schrijfster weet alles in New York zo mooi te omschrijven en te vertellen dat het lijkt (en misschien ook wel zo is) dat ze er zelf woont of op zijn minst een paar keer geweest is. Het New York gevoel komt echt goed naar voren, wat het lezen van dit boek echt heerlijk maakt. Het gaf mij in ieder geval het gevoel dat mijn volgende bestemming absoluut NY-City moet zijn!

Omdat Angela in het begin niet weet hoe ze moet daten krijgt ze datingsadvies van haar vrienden. Het is alleen de vraag of ze die van harte aanneemt of toch gewoon lekker haar eigen weg gaat in de dating wereld. En geloof me, tijdens het daten komen vrouwen altijd genoeg struggles tegen als het gaat om bepaalde ‘regeltjes’. In dit boek zul je als vrouw zijnde (en misschien ook wel als man zijnde) heel veel herkenningspunten tegenkomen.

Ik hou van New York geschreven door Lindsey Kelk krijgt van mij: 4-hartjes
Het was voor mij een heerlijk luchtig verhaal, niet te veel drama maar precies genoeg. De schrijfster weet New York tastbaar te maken ondanks dat je gewoon lekker thuis op de bank zit. Daarnaast is het verhaal vlot geschreven en niet langdradig. Daar hou ik van.
Ik kijk al uit naar het volgende deel dat voor me klaar ligt: Ik hou van Hollywood. Ik hoop oprecht dat het vervolg net zo goed is als het eerste deel. De hoofdpersoon is in ieder geval hetzelfde, dus dat beloofd al iets goeds.
Als je houdt van een luchtig en grappig verhaal met een vleugje drama, moet je dit boek absoluut op je TBR-list zetten. Ik heb in ieder geval van begin tot einde genoten van dit eerste deel van de Ik hou van..-serie.

Heb jij Ik hou van New York ook gelezen? Was je er net zo weg van als ik of vond je hem tegenvallen? Heb je de rest van de serie ook al gelezen?
Laat het me weten, ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening over dit boek.