Recensie: Ik hou van Hollywood – Lindsey Kelk

ik-hou-van-new-york
Deel 2: Ik hou van Hollywood. Het verhaal gaat door, waar we met Ik hou van New York gestopt waren. De vraag is alleen, is het tweede deel net zo goed als het eerste? Of is het net als bij sommige films, dat ze beter na het eerste deel hadden kunnen stoppen?

Waar gaat Ik hou van Hollywood over?
Angela Clark is dolgelukkig, ze heeft die ene leuke baan gekregen én heeft nog eens een super knap vriendje. Haar verhuizing van London naar New York is helemaal niet zo verkeerd uitgepakt. Wanneer Angela een nieuwe opdracht krijgt, moet ze naar Los Angeles, Hollywood om de super sexy acteur James Jacobs te interviewen. Samen met haar beste vriendin vertrekt ze naar Hollywood om de ‘als vrouwenverslinder’ bekendstaande acteur te interviewen. Angela komt er al snel achter dat het leven in Hollywood niet alleen bestaat uit glitter, glamour en zonneschijn. Ze heeft het gevoel dat de enige die een beetje echt in dit wereldje is, James is. Wanneer ze door de paparazzi een paar keer intiem gefotografeerd wordt, is ze ineens het gesprek van de dag en hét onderwerp van alle roddels. Kan ze haar baas overtuigen dat alles wat ze lezen niet echt is? En nog belangrijker, hoe legt ze dit alles uit aan haar vriend?

Het is nog steeds een heel erg leuk verhaal. Het gaat door waar het in het vorige deel gestopt is. Dit betekend dat je het eerste deel wel gelezen moet hebben, wil je er iets van snappen. De glitter, glamour, vriendschappen, liefde en drama staan ook in dit deel weer centraal. Ook weet de schrijfster weer precies waar ze over praat en lijkt het wederom alsof ze in Hollywood komt. Alles is zo mooi, gedetailleerd, maar tegelijk niet to much verteld. Je wordt meegetrokken in het leventje waarvan wij denken hoe het er in Hollywood op daily basis aan toe gaat. Shoppen, veel geld uitgeven, naar exclusieve clubs gaan én paparazzi overal.

Met een easy to read verhaallijn en een portie humor op zijn tijd is ook dit verhaal heerlijk en snel weg te lezen. Wel vond ik dat de drama dit keer iets to much was. Angela rolde van het ene probleem in het andere probleem, wat mij het gevoel gaf dat ze niet echt een volwassen persoon is die haar eigen boontjes kan doppen. Dit had van mij dus wel iets minder gemogen.

Wel heb ik ontzettend in een deuk gelegen over een specifiek stukje in dit boek. De moeder van Angela zou de acteur die ze moest interviewen wel even ‘gogglen’. Echt typisch een moeder uitspraak die ik zelfs mijn eigen moeder nog zie maken. Dit stukje maakt de humor ineens erg tastbaar omdat het echt een typische moeder uitspraak is. Heerlijk, ik heb hier echt om moeten lachen toen ik het las. Met de humor in het boek zit het dus absoluut wel goed.

Ik heb dit boek 3-hartjesgegeven. Het is een goed en leuk verhaal. Niet moeilijk, gewoon lekker om weg te lezen. Wel krijgt het 1 hartje minder omdat ik het niet perse beter of evengoed vond dan het eerste deel. Het tweede deel bevatte iets meer drama, misschien wat te veel drama. Daarom vond ik het een hartje minder waard.

Heb jij dit deel ook gelezen? Wat vond jij ervan?

Veel liefs van Pauline

Interesse gekregen in dit boek?

2 gedachten over “Recensie: Ik hou van Hollywood – Lindsey Kelk

1. Ze is ook een heel goede schrijfster. Haar boeken lezen echt heerlijk weg, daar houd ik persoonlijk erg van! Ik ben nu zelf in Ik hou van Parijs bezig, het derde deel! Tevens het laatste deel die ik in mijn boekenkast heb liggen. Dan heb ik drie delen achter elkaar gelezen en is het ook wel weer even tijd voor iets heel anders!

Liefs, Pauline

Like