The Reading Challenge

Enige tijd geleden heb ik mezelf getrakteerd op een nieuw boek. Dit keer niet een leesboekthe-reading-challenge, maar meer een doe/schrijf-boek. Ik had hem al eerder voorbij zien komen op het internet en was er zo ontzettend nieuwsgierig naar, dat ik hem gewoon moest bestellen.

Mila Levchenko heeft een super leuk boek(je) gemaakt. Het heet ‘The Reading Challenge’. Echt leuk initiatief. Het is een beetje hetzelfde idee als Wreck this Journal maar dan speciaal voor de boekenworm. Dus alles, maar dan ook alles wat in dit boekje staat zijn leuke opdrachten en uitdagingen die te maken met hebben boeken.

Wat dit boekje ook zo leuk maakt is dat je je opdrachten en uitdagingen kunt delen op Social Media. Met de speciale hashtag die bij de opdrachten/uitdagingen staan, kun je het allemaal delen met je mede-boekenliefhebbers. Op die manier kun je je eigen uitdaging delen met anderen en kunnen die juist weer geïnspireerd raken of juist nieuwe inspiratie opdoen! – Ik heb natuurlijk al even op Social Media gekeken en er wordt aardig goed gewerkt met de hashtags uit dit boek. Erg leuk! Ik zeg: tijd voor een nóg grotere boekeninvasie! haha

Opdrachten zoals De Landen Challenge, Foto challenges maar ook een challenge zoals Lees tijdens volle maan een boek met een volle maan op de cover. Leuk bedacht toch? Is weer eens wat anders dan standaard het volgende boek op de stapel pakken.
Laat je verassen door andermans favoriete boek, lees boeken die je zelf nooit zou lezen en daag jezelf uit om zoveel mogelijk boeken te lezen. Dat is de insteek en het doel van dit boek(je).

The Reading Challenge.jpg
Een voorbeeld van één van de vele challenges in dit boek

Ik ben er zelf nog niet in begonnen, maar sta te poppelen om mijn eerste stapjes in dit boek te mogen zetten. Toen ik er snel doorheen bladerde heb ik al zulke leuke challenges gezien. Bijvoorbeeld de jaar challenge. Tsja, en wanneer kun je nu beter beginnen met een jaaropdracht, dan in het begin van het jaar. Welke al bijna voor de deur staat!! Er staan echt super leuke opdrachten in, waarvan ik overtuigd ben dat het mijn boekenkeuzes ruim gaat verbreden. Boeken die ik normaal niet zo snel zou pakken, zal ik door een challenge wel gaan lezen. En doordat ik het met jullie op Social Media kan delen, maakt dat de uitdaging alleen nog maar leuker.

Ik heb er zin in en zal mijn startschot zeker aan jullie laten horen!

Ken jij dit boek ook? Of heb je een soort gelijke versie? Laat het me hieronder weten. Wie weet kunnen we er een leuke ‘persoonlijke’ challenge van maken.

Heel veel liefs,
Pauline


Heb je ook interesse in Mila’s boek The Reading Challenge?
Via onderstaande link kom je makkelijk en snel op de juiste pagina.
Koop bij bol.com


4 gedachten over “The Reading Challenge

Geef een reactie

