Recensie: Ik hou van Parijs – Lindsey Kelk

ik-hou-van-new-york

Ik hou van Parijs is het derde deel van deze serie en tevens het laatste boek uit mijn ‘Ik hou van’ omnibus. In dit deel staat er wederom een heel nieuw avontuur klaar voor onze Angela Clark.

Waar gaat Ik hou van Parijs over?
Angela leeft nog steeds het perfecte leventje in New York. Ze krijgt een nieuwe opdracht aangeboden bij het blad ‘Belle’, het internationale modeblad voor elke modeguru! En haar sexy vriendje Alex vraagt haar ook nog eens mee naar de meest romantische stad, het prachtige Parijs. Ze besluit beide uitnodigingen met open handen aan te nemen. Als Angela aankomt in het mooie Parijs, denkt ze wel te kunnen wennen aan dit prachtige leventje. Maar wanneer ze tegenslag naar tegenslag krijgt te voorduren en het lijkt dat Alex een rendez-vous schijnt te hebben met zijn ex, lijkt alles in duigen te vallen.

Weer een heerlijk verhaal van Angela en haar diverse leventje als blogger. Ik geniet er toch elke keer weer van. Het is luchtig, grappig, vol liefde en vriendschap, maar tegelijk ook romantisch. Ook in dit deel beleefd Angela weer van alles en weet ze weer in veel problemen te komen. De drama is dus wederom goed aanwezig. De drama, die van mij persoonlijk wel wat minder mag, maar tegelijk weer laat zien hoe chaotisch de hoofdkarakter in dit boek is, maakt het ook weer ontzettend hilarisch. De humor is ook in dit deel weer aanwezig. Sommige stukken hebben me dan ook weer aan het lachen gemaakt. Daar kan ik dan ook maar één ding over zeggen: wat een heerlijke schrijfstijl heeft Lindsey Kelk!

Waar ik vond dat het tweede deel iets verslapte, vond ik deel drie ijzersterk terug komen. Met 4-hartjes vond ik het weer net zo goed als het eerste deel. Ik verdronk weer helemaal in het verhaal, wilde weten wat er ging gebeuren en was nieuwsgierig naar alles wat nog komen ging. Door het luchtige, grappige verhaal en de leuke schrijfwijze die Lindsey gebruikt is het echt een leuke serie om aan je TBR-list toe te voegen. En dan te bedenken dat er vijf of zes delen zijn om te lezen.

Maar met dit derde deel, sluit ik voor nu de reeks even af. Met een ander soort boek, besluit ik het eerst weer even over een heel andere boeg te gooien voor ik me waag aan haar nieuwe avonturen.

Hebben jullie de serie ook gelezen? Wat vonden jullie van de Ik hou van-serie en van Lindsey Kelk haar schrijfstijl?

Heb je ook interesse gekregen in het derde deel: Ik hou van Parijs?