Recensie: Elke Dag Maandag – Jessica Brody

Elke Dag Maandag - Jessica Brody.jpg

Dit prachtige net nieuw verschenen boek stond hoog op mijn Never Ending Wishlist. Ik kon mijn geluk dan ook niet op toen ik er achter kwam dat ik dit exemplaar gewonnen had bij een win actie die Lisette Jonkman in samenwerking met Blossom Books georganiseerd had. Dankjewel! De prachtige cover en het verhaal op de achterkant zette mijn verwachtingen op scherp. Zal dit boek mijn verwachtingen waarmaken?

Waar gaat Elke Dag Maandag van Jessica Brody over?
Ellison Sparks heeft de ergste maandag ooit. Ze krijgt een verkeersboete, staat vreselijk op de schoolfoto, verpest haar softbal-try outs en haar speech voor de klassen-vertegenwoordigersverkiezing en tot overmaat van ramp maakt haar rockster-vriendje Tristan het uit. Om niks! Ellison is ervan overtuigd dat als ze deze maandag over zou kunnen doen, alles goed zal komen. Dus als ze de volgende ochtend wakker wordt en ontdekt dat het wéér maandag is, weet ze precies wat haar te doen staat: voorkomen dat Tristan het uitmaakt. Maar hoe vaak ze de maandag ook over mag doen, het lijkt erop dat hij steeds hetzelfde eindigt… Lukt het Ellie om er een goede dag van te maken? Of blijft het voor altijd maandag?

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik een nieuw boek toe kan voegen aan mijn favorieten lijst op Goodreads. Van begin tot einde heb ik onwijs genoten van dit verhaal. Ik had bepaalde verwachtingen bij dit boek en niks is fijner dan wanneer je de aller laatste bladzijde omslaat, je het boek even tot je laat komen en je er dan achter komt dat het aan al je verwachtingen heeft voldaan. Niet alleen de cover is stunning, zoals ik in mijn vorige Elke Dag Maandag post al vertelde, maar ook het verhaal heeft een goede indruk achter gelaten.

Het is een heerlijk verhaal, beetje vergelijkbaar met Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld. Althans, in mijn ogen is het een zelfde soort schrijfstijl en verhaal. Natuurlijk wel met ieder zijn eigen onderwerp. Maar toch moest ik gelijk aan dat boek denken.

Elke Dag Maandag is een boek vol met humor. Echte humor, heerlijke humor, schaterlachende humor. Ik lig niet vaak in een deuk om geschreven grapjes of situaties. Maar dit keer heb ik echt een paar keer hardop gelachen. Wat een heerlijke tijdloze humor is er in dit boek verwerkt.

Door de fijne schrijfstijl van Jessica Brody lees je zo door het verhaal heen. Geen moeilijke complotten of rare situaties waar je bij na moet denken. Nee, gewoon lekker meegaan in het verhaal en je laten leiden door de hoofdpersonen. Niet te veel nadenken, gewoon lekker genieten! – Toen ik aan het einde van het verhaal beland was, had er zich een groot verliefdheidsgevoel genesteld in mijn lichaam. Ik was daadwerkelijk heel erg verdrietig dat het verhaal afgelopen was, dat mijn boek uit was en ik afscheid moest nemen van dit verhaal, mijn nieuwe liefde!

Dit verhaal brengt in mijn ogen ook een (kleine) achterliggende gedachten met zich mee. Dit verhaal laat je namelijk zien dat je altijd jezelf moet zijn, je niet moet veranderen omdat je bang bent dat een ander je niet leuk vind zoals je bent. Het laat je weer even zien dat wanneer je trouw aan jezelf blijft, je elke obstakel kunt overwinnen, groot of klein! Een prachtige boodschap bij een prachtig verhaal.

Dit boek krijgt van mij 5-hartjesvetgedrukte hartjes! Ik heb Elke Dag Maandag van Jessica Brody in mijn hart gesloten en op mijn favorieten lijstje gezet. Heb je zin in een lekker easy to read verhaal met veel humor, dan moet je Elke Dag Maandag zeker op je TBR lijst zetten! Hij is het absoluut waard!

Volgens mij heeft Jessica Brody nog veel meer mooie boeken/verhalen in petto waar wij boekenliefhebbers heel erg blij van gaan worden! Zeker het in de gaten houden waard als je het mij vraagt.

Heb jij dit boek ook gelezen en heb je ook zo genoten als ik? Wat zou jij doen als je een dag in je leven keer op keer opnieuw mag/moet doen?

Heb je na het lezen van mijn recensie ook zin om dit boek te lezen?