Dit overkomt mij weer..

Vol verwachting zit ik te wachten tot de bezorger aan komt rijden. Vandaag krijg ik namelijk twee nieuw bestelde boeken binnen! Altijd weer een feest! Vooral omdat ik vandaag ook net mijn boek uitgelezen heb en ik dus gelijk kan beginnen in een van mijn nieuwe boeken. Nog meer genot!

Eindelijk ging daar de deurbel en stond PostNL voor mijn deur met mijn nieuw bestelde pracht! Ik kan beginnen! Voorzichtig als altijd scheur ik de doos open om mijn prachtige nieuwe boeken te bekijken én wat zijn ze mooi!! Perfect zelfs!

Totdat.. ik naar de zijkant van een van mijn boeken kijk.. Beschadigd! Sommige bladzijdes zijn licht gescheurd, dubbelgevouwen of gewoon gekreukeld. OM-TE-HUILEN! En ook net het boek waarin ik vandaag wilde beginnen met lezen. Ja, dat is echt iets wat mijn hart altijd even aan het huilen maakt: Nieuw bestelde boeken, beschadigd!
Hoe kun je als verkoper dit nou over het hoofd zien? Of denken ‘aaah kleine beschadiging, valt niet op!’ Of misschien nog wel erger: Doen alsof je het niet gezien hebt. Tuurlijk valt het op, zeker als je boekenliefhebster van het eerste uur bent. Beschadigingen op mijn boeken zijn gewoon een no-go. Nee, daarvoor betaal ik niet. Ze moeten perfect zijn, hoe stom het ook klink. Want het blijft (maar) gewoon een boek in sommige mensen hun ogen.
Als ik in een winkel werkte, dit moest verpakken en beschadigingen op zou merken zou ik dat product niet eens meer verpakken maar een ander, wel goed product toesturen.

Ja, ik word er weer even aan herinnert waarom ik ook alweer liever in de boekhandel mijn boeken koop in plaats van via het internet. In de boekwinkel kun je de beschadigen al van te voren opmerken, laat staan dat het personeel dat daar werkt ook een grote liefde voor boeken heeft en beschadigingen ook niet oké vind!

Maargoed, even mijn gal gespuwd, mijn hart uit laten huilen en het bedrijf opgebeld. Ik krijg een nieuwe! Én mag het huidige (ja wel beschadigd) product houden. Maandag of dinsdag komt hij binnen. Nu maar hopen dat deze niet beschadigd is, want ik kan daar dus gewoon echt niet tegen!!

Nu eerst eens kijken of ik dit exemplaar nog een beetje kan redden. Maar oh, wat doet dit pijn als boekenliefhebber..

Als jullie een boek bestellen en het beschadigd binnen krijgen, begint jullie hart dan ook te huilen? Of interesseert het jullie een stuk minder of je een boek in perfecte staat leest of dat het beschadigd is?

Liefs,
Pauline (met haar gebroken hart)

banner-lovethesmellofbooks

Geef een reactie

