Recensie: Koorts – Saskia Noort

Heel lang heb ik getwijfeld of ik dit boek wilde lezen. Is het wel mijn genre? Is het wel mijn soort schrijfster? Houd ik genoeg van Literaire Thrillers om dit boek interessant te vinden en zal ik het dan ook daadwerkelijk uitlezen? Dat zijn dingen die heel lang door mijn hoofd gespookt hebben toen ik dit boek voor het eerst zag liggen. Men zegt vaak: Bij twijfel niet doen. Toch begon ik aan dit boek maar vond ik het ook de moeite waard?

Waar gaat Koorts over?
Dorien is redactrice bij een vrouwenmagazine en heeft alles goed voor elkaar. Ze staat op het punt te gaat settelen en aan kinderen te beginnen met haar vriend Joost. Maar wanneer ze Ellen ontmoet is ze niet zo zeker meer of ze deze dingen daadwerkelijk wel met Joost wil. Ze besluit haar relatie uit te maken en met Ellen twee weken op vakantie te gaan naar Ibiza. Het eiland waar de vrijheid dagelijks gevierd wordt.
Samen storten ze zich in het feestgedruis en het nachtleven van Ibiza, totdat een van hen verdwijnt. Vanaf dat moment begint een koortsachtige zoektocht naar een van de vriendinnen. Heel Ibiza wordt uitgepluisd. Zal ze haar vriendin vinden? En zal deze zoektocht tot een goed einde komen?

Niet zeker wetend of ik dit boek leuk vond, bleef het toch steeds in mijn hoofd zitten. Nederlandse schrijvers kunnen echt heel goede verhalen schrijven en dat bewijst Saskia Noort dan ook maar weer eens. De twijfels die ik voor het lezen van dit boek had, werden in de eerste paar hoofdstukken compleet weggevaagd. Wat kan deze vrouw heerlijk schrijven zeg! Easy en ontzettend lekker weg te lezen. Het verhaal was interessant, boeiend en verwachtingsvol. Wat ging er gebeuren?, maar nog interessanter: wat was er eigenlijk gebeurd?

Ik vond het een heerlijk boek om weg te lezen. Ondanks de status: Literaire Thriller vond ik dat er wel een tikkeltje meer spanning in had mogen zitten. De spanning bleef in mijn ogen wat op de vlakte. Met soms ietwat onrealistische en extreme gebeurtenissen had er  in mijn ogen toch meer spanning in kunnen zitten.

Wat de cover betreft, ik heb nog steeds geen idee wat de link is tussen het verhaal en de lippen met de kers op de voorkant van het boek. Misschien dat het de drank, drugs en het uitgaansleven wil uitbeelden, al zie ik het er zelf niet echt in. Ik had dit verhaal in ieder geval niet achter de cover gezocht.

Maar ondanks dat ik de cover er niet goed bij vind passen en het spanningsniveau in mijn ogen wel iets opgekrikt had mogen worden, vind ik dit boek toch een dikke 3-hartjeswaard. Het is voor mij geen aanlopend favoriet, maar ook zeker geen onvoldoende waardig. Het heeft me positief verrast ondanks mijn twijfels. Een prima weg te lezen boek wanneer je op een zondag middag even heerlijk weg wilt zakken in een goed boek. Je blijft lezen, het is goed geschreven en het is een erg leuk verhaal. Prima ingrediënten voor een easy-to-read middagje met een goed boek!

Hebben jullie Koorts van Saskia Noort ook gelezen en wat vonden jullie ervan?

Heb jij na het lezen van mijn persoonlijke recensie ook interesse gekregen in het boek Koorts van Saskia Noort?
Via onderstaande link kom je makkelijk en snel op de juiste pagina.