Mijn Never Ending Wishlist, deel 2.

bannernever-ending-wishlist

De drukte rondom mijn zwangerschap en mijn nieuwe baan is weer even wat afgezakt en kan ik me weer lekker gaan richten op rust en boeken. Zoals ik vorige maand al zei, wil ik jullie graag elke maand meenemen in mijn Never Ending Wishlist. Een Wishlist van boeken die maar nooit lijkt te eindigen. Niet dat ik als boekenliefhebster dat heel erg vind natuurlijk!

Ook afgelopen maand zijn er weer nieuwe boeken bijgekomen en heb ik een boek af kunnen strepen. Ik merk als boekenliefhebber dat zo’n lijst altijd sneller groeit dan dat hij kleiner wordt.. En toch voel ik altijd een stukje geluk bij het zien van een lange TBR-lijst. Die bestaat uit boeken die ik nog mag én kan lezen! Gewoon, een heerlijk vooruitzicht naar nieuwe meesterwerken en prachtige verhalen.

Deze maand ziet mijn Never Ending Wishlist er zo uit:

  1. Elke dag Maandag – Jessica Brody
  2. Enkeltje Ierland – Charlotte de Monchy.
  3. Zonder jou – Chantal van Gastel en Priscilla van Gastel
  4. Aan alle jongen van wie ik hield – Jenny Han
  5. Lieveling – Kim van Kooten
  6. Een leven na jou – Jojo Moyes
    Niet omdat ik de cover mooi vind, want in dat geval slaat Jojo dit keer finaal de plank mis. Puur en alleen omdat ik van deel 1 echt genoten heb en ik heel erg benieuwd ben naar het tweede deel!
  7. Hittegolf – Suzanne Vermeer
  8. Het meisje dat van IS won. Ontvoert, Verkocht, Ontsnapt – Farida Khalaf
  9. De afstand tussen jou en mij – Marina Gessner
  10. Drie vrienden, een huis (en een kusjesman) – Astrid Harrewijn
  11. Dans met mij – Jojo Moyes
  12. Lobster – Tom Ellen & Lucy Ivison
  13. Silber (de hele serie) – Kerstin Gier Boeken die ik deze maand heb toegevoegd:
  14. Harteloos – Marissa Meyer
  15. Liefde & Gelato – Jenna Evans Welch
  16. Lawinegevaar – Suzanne Vermeer

Zoals je misschien al wel ziet, heb ik 1 boek af kunnen strepen. Ik ontving van Blossom Books het boek Elke dag Maandag van Jessica Brody. Het moment dat deze binnen kwam, dook ik in dit boek. En wat ben ik blij dat dit boek op mijn Never Ending Wishlist stond en  dat ik deze heb mogen lezen. Echt waar, ik vond het een heerlijk boek! Lees hier mijn recensie: Elke dag Maandag – Jessica Brody


harteloos-blossom-books-instagram
Harteloos van Marissa Meyer. (Credits: Instagram Blossom Books)

Natuurlijk heb ik ook weer boeken toegevoegd. Ik volg Blossom Books op Instagram en wordt dagelijks op de hoogte gehouden van de nieuwste boeken die hun uitbrengen. Zo ook Harteloos van Marissa Meyer. Een boek die gaat over de hartenkoningin uit Alice in Wonderland. Allereerst ben ik een groots fan van Alice in Wonderland! Heb alle films gezien en geniet van alle dieren en karakters in Alice haar avonturen. Het is zo’n waanzinnig mooi verhaal. In het boek Harteloos lees je het verhaal van de Hartenkoningin. De koningin die altijd boos is, nooit goed wil doen en alles wil doen om Alice en/of alle andere dieren/karakters dwars te zitten. Maar hoe is ze zo geworden? Het schijnt namelijk dat toen ze klein was een heel lief meisje was. Marissa Meyer neemt ons in dit boek mee in het verhaal van de Hartenkoningin.
Vanaf het moment dat bekend werd dat Blossom Books dit boek uit ging geven was ik al ontzettend benieuwd naar dit verhaal. De cover is prachtig en het verhaal spreekt me erg aan. Zeker een boek die heel hoog op mijn Wishlist staat!


Cover Liefde en Gelato (bol.com).png
Ook Liefde & Gelato van Jenna Evans Welch kwam ik deze maand tegen op Goodreads. Een verhaal dat me eigenlijk gelijk aansprak. Het gaat over een meisje dat naar Italië gaat omdat het haar moeder haar laatste wens was. Ze is daar om haar vader op te zoeken en hem te leren kennen. Ze heeft er niet heel veel zin in, maar doet het toch voor haar moeder. Wanneer ze haar moeder haar oude dagboek vind, raakt ze daar helemaal gefascineerd door en wil ze graag de geheimen van dit dagboek ontrafelen. Natuurlijk heeft ze daar wel Italiaanse hulp voor nodig. Dan ontmoet ze Lorenzo.. Het schijnt een  prachtig verhaal te zijn waarin twee liefdesgeschiedenissen op een geraffineerde wijze met elkaar verweven worden. Dat is wat mij aanspreekt en waar ik ontzettend van hou. Deze moest dus ook op mijn Wishlist komen te staan.


Lawinegevaar (bol.com).pngDit jaar las ik een boek van schrijfster Suzanne Vermeer. Ze staat bekend om haar thriller boeken. Omdat dat (voorheen) mijn genre niet was las ik dus eigenlijk haar boeken ook niet. Tót ik enige tijd geleden een boek van haar in handen kreeg, deze ging lezen en ze me daar zo mee verrast heeft. Ik ben fan! Reden genoeg om ook haar nieuwste boek Lawinegevaar te gaan lezen. Het gaat over de succesvolle strafrechtadvocate Chantal. Als Chantal een spraakmakende zaak wint komt ze in de roem terecht van nieuws,- en actualiteitenprogramma’s. Dat de roem ook een keerzijde blijkt te hebben, merkt ze wanneer ze te maken krijgt met een stalker. Dan, een week voor haar vakantie, staat er een meisje voor de deur die beweerd haar nichtje te zijn. De dochter van haar zus, die ze al tien jaar niet meer gesproken heeft. Met de woorden ‘Mama zegt dat ik bij jou veilig ben.’ stapt ze bij Chantal naar binnen.
Weer een boek die mijn aandacht getrokken heeft. De spanning druipt gewoon van deze samenvatting af!


Misschien is het je opgevallen dat ik niet iemand ben die haar lijstje afwerkt van 1 naar 10. Ik pak gewoon het boek die ik op dat moment heel graag wil lezen. Of het nu het laatst toegevoegde boek op mijn Wishlist is of niet, dat maakt voor mij niet uit. Uiteindelijk wil ik ze toch allemaal gaan lezen.

Hoe staat het er met jou boeken-wishlist voor? Wordt deze ook steeds langer of krimpt hij af en toe ook wat in? Ik ben benieuwd!

Heel veel liefs,
Pauline

2 gedachten over “Mijn Never Ending Wishlist, deel 2.

Geef een reactie

