Kinderboeken: Ik geef het aan je door

Een echte liefhebber van een goed boek, geeft deze boekenliefde door aan zijn/haar kinderen. Tenminste, dat is mijn gedachten altijd geweest vanaf het moment dat ik verzeild raakte in de wereld die ‘Boekenliefde’ heet.

In januari mag ik mijn eerste, nu al prachtige dochter in deze wereld verwelkomen. Dit betekend niet alleen nog meer liefde in huis, maar ook dat er nog meer boeken aangeschaft zullen worden. Namelijk: kinderboeken!

Vanaf het moment dat het mogelijk is, wil ik gaan voorlezen aan mijn kleine. Of ze het nu al kan verstaan of meekrijgt, dat maakt helemaal niet uit. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat hoe eerder je begint met voorlezen, hoe meer voordelen dat uiteindelijk heeft voor je kind. Een paar maanden oude baby schijnt dus wel degelijk bepaalde signalen op te nemen wanneer papa of mama voorleest. Super leuk, want ik kan niet wachten tot ik mijn kleine de grote verhalen van Jip & Janneke of het lelijke eendje voor mag lezen.

Uiteraard, als boekenfreak heb ik mijn eerste boeken aankopen voor de kleine al gedaan. De eerste drie kinderboeken liggen klaar op de plank in de kinderkamer. Klaar om voorgelezen te worden aan een slaperige baby. Mama kan haar geluk in ieder geval al niet op!

Graag wil ik dit leuke nieuwe avontuur met jullie delen. En dan praat ik voornamelijk over het gedeelte kinderboeken. Het leek me dan ook heel erg leuk om binnenkort een artikel te maken over de boeken die ik al gekocht heb, en die ik nog ga kopen. Bijvoorbeeld in een boekenshoplog zoals we dat ook vaak doen met onze eigen volwassen boeken, maar dan met kinderboeken.

Ik ben in ieder geval zeker dat ik mijn boekenliefde door ga geven aan mijn kinderen. Lezen is niet alleen ontzettend leuk, maar ook belangrijk. Ik ben dan ook van mening dat lezen absoluut bijdraagt aan de ontwikkeling van de mens.

Maar samen genieten is natuurlijk het aller, aller, áller belangrijkste!

Lijkt het jullie leuk om meegenomen te worden in dit nieuwe avontuur?
Laat het me weten in de reacties hieronder.

Heel veel liefs,
Pauline

Geef een reactie

