Vervroegd kerstcadeau: 10 eBooks van Elly’s Choice

kerst

Sinterklaas is weer het land uit en dat betekend dat men weer volop bezig is met de voorbereidingen voor de kerst. Zo zijn werkgevers ook bezig met het uitzoeken en verzenden van hun kerstcadeaus aan hun werknemers. Vandaag kreeg mijn vriend dan ook zijn kerstcadeau via de post binnen. En dan denk je vast.. wat heb jij daar dan aan? Dat was ook mijn eerste gedachten. Alleen zat er naast het ‘grote’ cadeau ook nog een leuk kleinigheidje bij. Namelijk een maandabonnement van Elly’s Choice.

Elly’s Choice is een eBookabonnement waarbij je elke maand 10 eBooks mag downloaden. Elly selecteert iedere maand 5 eBooks en stelt daarnaast 3 pakketten van elk 5 eBooks samen. Deze pakketten zijn opgedeeld in 3 genres gericht op de mannelijke lezer, de vrouwelijke lezer en literaire liefhebber. Denk hierbij aan titels van Nicci French, Saskia Noort, Herman Koch en Lee Child. – Elly’s Choice biedt je graag de mogelijkheid om de eBooks op verschillende apparaten te lezen, daarom kun je alle 10 de eBooks 3 keer downloaden. De Elly’s Choice eBooks kun je eenvoudig lezen op tablet, e-reader, smartphone of computer.

Super leuk voor een boekenfanaat als ik! Mijn vriend leest zelf eigenlijk niet. Misschien af en toe eens een Voetbal International blad of een krant, maar daar is het ook wel mee gezegd. Perfect cadeautje voor mij dus! Dankjewel schat!

Ik logde in op de website van Elly’s Choice en activeerde mijn code. Het ging allemaal echt super makkelijk en kreeg gelijk de mogelijkheid om een categorie uit te kiezen. Je ziet dan gelijk per categorie welke boeken er die maand in dat pakket zitten. Super handig. Ik koos voor de categorie: Vrouwelijke lezer. Met die keuze heb ik een paar prachtige eBooks binnengehaald.
Ik kan me straks lekker gaan verdiepen in de volgende titels:

iris-houx-scoopScoop! geschreven door Iris Houx
Esmée Evers verhuist naar de grote stad, waar ze een baan krijgt als redactiechef. Althans, dat vertelt ze haar vriendinnen, in werkelijkheid is ze redactieassistente. Haar leugentje is lastig vol te houden als één van haar vriendinnen haar bazin wordt bij hetzelfde magazine. Wanneer een bekende tv-ster noodgedwongen moet onderduiken, krijgt Esmée de kans zichzelf te bewijzen. Ze bedenkt een plan dat niet alleen de media op zijn kop zet, maar ook haar eigen carrière, vriendschappen en relatie… 

Volgens mij een heerlijke roman die je op een lekkere zondag zo uitleest. Hij stond al op mijn Goodreads TBR list en ik kan hem nu eindelijk gaan lezen. Ik ben erg benieuwd naar dit leuke, chicklit achtige verhaal!


Na de Brand geschreven door Jane CaseyJane Casey - Na de Brand.jpg
Na een grote brand in een flatgebouw in Londen worden Maeve Kerrigan en haar collega’s opgeroepen. De zaak ligt gevoelig – niet vanwege het feit dat de brand was aangestoken of omdat meerdere bewoners om het leven zijn gekomen, maar vanwege het lichaam dat gevonden is op het parkeerterrein direct naast het gebouw. Het lijkt erop dat politicus Geoff Armstrong werd verrast door de brand en in paniek uit het gebouw is gesprongen. Maar waarom was deze rechtse politicus eigenlijk aanwezig in het verpauperde Maudling Estate? Terwijl Maeve en haar collega Derwent de zwaargehavende flat doorzoeken, stuiten ze op een geheime wereld op de elfde verdieping, waar iedereen wel iets te verbergen had… 

Na de Brand is het 6e deel van een politieserie geschreven door Jane Casey. Ik ben zelf altijd het type die graag de hele serie gelezen wil hebben, wat dus betekend dat ik eerst de eerste 5 delen zal moeten gaan lezen. Helemaal niet erg, heb ik er weer een (hopelijk leuke en mooie) serie bij!


James Bowen - De Wereld Volgens Bob.jpgDe wereld volgens Bob geschreven door James Bowen
Bob is geen gewone kat. Gezeten op de schouders van zijn baasje James, is hij een bekende verschijning in de straten van Londen. James is straatmuzikant en ze treden samen op. Overal worden ze herkend en Bob is simpelweg onweerstaanbaar. In ‘Bob de straatkat’ beschreef voormalig zwerver en drugsverslaafde James hoe hij door de vriendschap met Bob een nieuwe invulling aan zijn leven kon geven. Sindsdien is Bob bezig de harten van mensen over de hele wereld te veroveren en misschien wel de beroemdste kat ter wereld te worden. Over hun belevenissen in de straten van Londen schreef James dit tweede boek.

Dit is het tweede boek in de serie over de straatkat Bob. In eerste instantie was ik niet van plan om dit boek te gaan lezen. Het leek in mijn ogen meer op een kinderboek die over een kat gaat. Maar vergiste ik me daar even lelijk in!! Deze serie schijnt namelijk een bestseller te zijn vol met liefde en vriendschap. Toen ik daar achter kwam was het voor mij gelijk wel duidelijk: Dit boek moet ik ook gewoon lezen!


Vertrouw Niemand geschreven door Paul CleavePaul Cleave - Vertrouw Niemand.jpg
Jerry Grey is bij veel mensen bekend onder zijn pseudoniem als thrillerauteur: Henry Cutter. Op zijn 49e wordt hij met alzheimer gediagnostiseerd en in een verzorgingstehuis geplaatst. Zijn herinneringen en zijn fantasie beginnen daar door elkaar te lopen; de beschreven moorden zijn niet zomaar verzinsels, hij biecht op ze zelf gepleegd te hebben. Gevolgen van die ziekte, zeggen mensen tegen hem. Maar als dat waar zou zijn, waarom blijven er dan mensen dood gaan om hem heen?

Interessant verhaal. Een thriller, een genre die ik sinds kort ook graag lees. Ik ben dan ook erg benieuwd of deze thriller de liefde voor dit genre nog meer zal gaan versterken.


Koorts geschreven door Saksia Noort
Dit boek heb ik natuurlijk vorige maand net uitgelezen. Ik heb hem wel gedownload, maar puur en alleen omdat ik wellicht mijn moeder (of iemand anders) hier ontzettend blij mee kan maken. Benieuwd waar dit boek over gaat & wat ik er van vond? Check mijn recensie hier.


Estelle Maskame - Did I Mention I Love You.jpgDid I Mention I Love You? geschreven door Estelle Maskame
Eden brengt de zomer door bij haar vader die ze na de scheiding van haar ouders drie jaar niet gezien heeft. Ze krijgt er drie stiefbroers bij, van wie de oudste, Taylor, opvalt door zijn onbehouwen en arrogante gedrag. En toch… trekken Eden en Taylor steeds meer naar elkaar toe. Maar het kan niet. Ze zijn stiefbroer- en zus, en bovendien heeft Taylor al een vriendin. Maar hoelang kunnen ze hun liefde voor elkaar blijven ontkennen?

Ook een boek die ik al in mijn Goodreads TBR had gedropt. Een volgens Goodreads 3,5 sterren waardige chicklit/roman. Altijd een goede combi als je het mij vraagt. Daarnaast heb ik er veel goede recensies over gelezen bij mijn Goodreads ‘vrienden’ die hem al gelezen hebben. Het is het eerste boek in deze (nu nog) 3 delige serie.


Wat doen we met Moeder geschreven door Martje van der BrugMartje van der Brug - Wat doen we met Moeder.jpg
‘De dokters zijn bezeten van het idee dat ik moet blijven leven. Als ik dood wil, zal ik het zelf moeten uitzoeken.’
Mevrouw Van Hemert-Van Tetrode kijkt terug op een goed leven. Ze woont in een mooi huis in Berkheij en bezit een boerderijtje in Italië. Door een hartinfarct verandert ze plots in een hulpbehoevende patiënt en er ontstaat onenigheid rond haar ziekbed. Dochter Dorien heeft spijt dat zij de niet-reanimerenwens van haar moeder niet heeft gerespecteerd. Oudste dochter Fiona eist dat de artsen alles doen om haar moeders leven te redden en zoon Alex, in Colombia, maakt zijn eigen opportunistische afweging. Als moeder naar een verpleeghuis moet, kondigt zij aan dat ze dan liever doodgaat. De kinderen komen lijnrecht tegenover elkaar te staan. Mag moeder sterven?

Ook een verhaal met een ijzersterke rating op Goodreads. Met maar liefst 4,5 sterren is dit een absolute mustread volgens Goodreads. Een verhaal over een heel diepzinnig onderwerp: euthanasie. Ik ben heel erg benieuwd wat dit verhaal, dit onderwerp en dit boek met mij zal doen.


Jaye Wells - Grijze Magie.jpgGrijze Magie geschreven door Jaye Wells
In ‘Grijze magie’, het eerste deel in de Kate Prospero-serie van Jaye Wells, draait alles om de bikkelharde strijd tussen de magiekartels en de wet. In een maatschappij waarin magie even verslavend is als drugs, probeert de 28-jarige Kate Prospero makers en verspreiders van illegale ‘grijze’ magie achter de tralies te krijgen. Zelf kent ze die wereld maar al te goed: ze groeide op als het nichtje van een van de kartelbazen. Een nieuwe variant van grijze magie die tot moorden aanzet, betekent voor Kate de carrièrestap waar ze lang op heeft gewacht, maar als haar ex-vriend een van de verdachten blijkt te zijn zal ze haar relatie met hem en met grijze magie opnieuw moeten definiëren.

Een fantasy verhaal. Normaal helemaal niet mijn genre, maar toch spreekt het me wel aan. Dit verhaal althans. Of het ook echt iets voor mij is, zal moeten blijken na het lezen van dit eerste deel van deze serie. Ik ben heel erg benieuwd.


Simone van der Vugt - Nachtblauw.jpgNachtblauw geschreven door Simone van der Vlugt
Na de dood van haar man wordt Catrijn huishoudster bij de familie Van Nulandt. Ze is er op haar plek en kan de vrouw des huizes ondersteunen tijdens haar schilderlessen.
Catrijns verleden achtervolgt haar echter en ze moet op zoek naar een andere betrekking. Ze komt terecht bij Evert van Nulandt in zijn plateelfabriek in Delft, waar haar schildertalent op waarde wordt geschat. Er breken woelige tijden aan. Catrijn overleeft in 1654 de Delftse donderslag die de binnenstad in puin legt ternauwernood en daarna staat ze voor een levensbepalende keuze tussen haar hart en haar hoofd. Wacht ze op haar grote liefde, die voor jaren de zee op gaat, of kiest ze voor de man die haar zekerheid kan bieden?

Geen idee of dit een boek voor mij is. Het is een roman, waar ik normaal gesproken heel erg van houd. Maar volgens mij is nachtblauw ook een boek met historisch randje, een genre waar ik normaal gesproken al heel snel bij afhaak. Toch wil ik dit boek heel graag de kans geven. Niet alleen omdat ook dit boek een goede rating heeft op Goodreads, maar ook omdat ik Simone van der Vugt altijd een heel goede schrijfster vind. Daarnaast vind ik dat je een boek altijd eerst moet proberen voordat je kunt oordelen of het echt iets voor je is of niet.


manderly-foreverManderley Voor Altijd geschreven door Tatiana de Rosnay
Vannacht droomde ik dat ik weer naar Manderley ging.’ De openingszin van de roman Rebecca van Daphne du Maurier heeft generaties lezers doen wegdromen. Van Du Mauriers romans gingen miljoenen exemplaren over de toonbank, haar werk werd in veertig landen vertaald en Jamaica Inn en The Birds werden succesvol verfilmd door Alfred Hitchcock. Wat is er bekend over Daphne du Maurier, over de hartstochtelijke ambities van deze schrijfster, haar nauwe band met Frankrijk en de verwevenheid van haar werk en leven? – Manderley voor altijd leest als een meeslepende roman en biedt een fascinerend portret van een vrouw wier leven net zo mysterieus was als het werk dat zij schreef, vol psychologische spanning.

Een biografie, of in ieder geval iets wat daar heel erg op lijkt. Totaal niet mijn ding. En ja, normaal zeg ik altijd dat je een boek eerst moet lezen voordat je kunt oordelen of je het leuk vind of niet. Maar alleen bij de blik op de cover, de titel en het samenvattend verhaal kan ik je al vertellen dat het mijn interesse echt niet heeft. Dit is dan ook de reden dat ik dit boek, als enige van de 10, niet gedownload heb.


De boeken waar ik ontzettend naar uit kijk en welke ook al op mijn TBR list stonden zijn Scoop! en Did I Mention I Love You? Koorts van Saskia Noort heb ik echt net vorige maand uitgelezen, dus dat is wel jammer, maar wellicht kan ik mijn moeder er blij mee maken.
De rest van de boeken ken ik niet, maar ben ik wel ontzettend nieuwsgierig naar. Het zijn misschien niet de boeken die ik zelf uit zou kiezen wanneer ik in een boekwinkel sta, maar op deze manier maak je als lezer wel kennis met nieuwe boeken en genres. Een super leuk initiatief als je het mij vraagt!

Ik ben echt oprecht benieuwd dit concept en de boeken. Hoe worden de boeken op de e-reader weergegeven (watermerk e.d.)? Vind ik deze manier van ‘kennis maken met nieuwe boeken’ prettig of blijven de boeken juist ongelezen liggen? Zou ik dit in de toekomst nog een keertje doen of is het eenmalig? En raad ik dit concept ook bij jullie aan? Allemaal vragen waar ik snel antwoord op zal krijgen. Ik houd jullie zeker op de hoogte van mijn bevindingen en zal hier snel een review over schrijven.

Ben je zelf nieuwsgierig geworden? Dan kun je altijd even een kijkje nemen op hun website: https://www.ellyschoice.nl

Kennen jullie Elly’s Choice en hebben jullie er al eens een abonnement genomen? Durven jullie uit je ‘Comfort zone’ te stappen en zo’n verrassingsabonnement aan te schaffen? Ik hoor het graag in de reacties hieronder.

Heel veel liefs,
Pauline

Geef een reactie

