Nieuwe boeken: boekenfestijn 2017

In maart was bij ons in de stad het jaarlijkse boekenfestijn. Ik hou ervan, want dit betekend dat we weer groots boeken in kunnen slaan voor over het algemeen kleine prijsjes. Elk jaar maak ik tijd vrij om er even een kijkje te nemen, nieuwe boeken te scoren of gewoon inspiratie op te doen voor mijn TBR-lijst. Maar over het algemeen verlaat ik het pand toch echt wel met minimaal 5 boeken. Zo ook dit jaar weer. Samen met een vriendin ging ik weer heerlijk op de struin tussen alle duizenden boeken die uitgestald lagen op meterslange tafels.

Boekenbeurs, blog

Drukte op het Boekenfestijn

Ik verbaas me elke keer weer over de hoge kortingen en de kleine prijsjes waar je sommige boeken voor mee kunt nemen. Zo heb ik gelezen dat het boekenfestijn boeken verkoopt met wel 60% á 90% korting. Het boekenfestijn kan deze grote kortingen geven omdat ze het rechtstreeks inkopen bij de uitgeverijen in binnen,- en buitenland. Lucky us!!

Vorige maand heb ik me weer erg uit mogen leven op deze beurs en ik moet zeggen.. dit maakt een boekenfanaat écht gelukkig! Wat een boeken, wat een prijzen. Ik ging er heen met de gedachten me enigszins in te houden en ik moet zeggen dat het me erg goed gelukt is. Met 11 boeken in mijn tas reed ik weer netjes terug naar huis. Ik vond het best netjes!

Op de Young Adult afdeling vond ik de limited editie van het boek Saffierblauw van Kerstin Gier. Dit is het tweede deel van de Eindeloos Verliefd serie. Omdat ik deze serie sowieso nog op mijn TBR-list heb staan móést ik deze gewoon meenemen. Ik heb nog geen een boek uit deze serie dus hoopte dan ook dat de andere twee hier ook te koop waren. Helaas was Robijnrood al helemaal uitverkocht en hadden ze Smaragdgroen niet in hun collectie. Voor nog geen €5,- (€4,99) nam ik dit boek alvast mee, in de hoop dat ik de andere twee limited edities nog ergens anders kan kopen of op de kop kan tikken. Iemand ideeën? Ideeën/suggesties zijn altijd welkom.

Het boek Jonah van Helen Brown kwam ik tegen tussen de romans. De cover trok gelijk mijn aandacht toen ik hem in het vizier kreeg. Na het lezen van het verhaal op de achterkant, moest ik hem gewoon meenemen. Ondanks dat er nog een eerder deel is verschenen, krijg ik heel erg de indruk dat dit wel een op zichzelf staand verhaal is en je dus niet perse het eerste deel hoeft te lezen.
Het verhaal gaat over een druk gezin met een veeleisend katje genaamd Jonah. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit verhaal. Ik nam hem mee voor €5,99, een koopje waarvoor ik dit boek niet voor hoefde te laten liggen.

Vintage Verliefd van Petra Drenth kwam ik ook tegen tussen de romans. Het verhaal sprak me heel erg aan en dat is ook gelijk de reden waarom ik hem gelijk in mijn mandje stopte.
Dit verhaal gaat over een vrouw Nikki, die nooit ook maar enige moeite voor iets in haar leven heeft hoeven doen. Geen opleiding, een baan of welke verplichting een ‘normaal’ mens ook heeft. Totdat haar vriend Raymond, waarvan ze altijd zijn creditcard mocht lenen en die haar zo’n beetje onderhield, haar verlaat voor een heel ambitieuze en prachtige vrouw.
Een beetje een standaard liefdes/drama verhaal waar ik ontzettend van houd. Voor €4,99 kon ik dit boek niet laten liggen.. alweer niet!

De kleurrijke cover van De Meeste Dromen Zijn Bedrog van Mhairi McFarlane is vrolijk met verschillende vrolijke kleuren, maar is tegelijk classy met niet teveel poespas. Mooi, als je het mij vraagt. Toen ik ook nog eens de achterkant las, kon ik eigenlijk niet wachten dit boek toe te voegen aan mijn collectie. Een roman, maar volgens mij niet zo’n zwijmelverhaal. Gewoon op een ander niveau. Zeker het proberen waard dacht ik meteen. Hup, voor €6,99 nam ik ook dit boek mee naar huis.

Ik volg je van Marelle Boersma heb ik gescoord op de thriller afdeling. Het is een psychologische thriller die gaat over een vrouw en haar 5 jarige dochtertje die niet helemaal geaccepteerd worden in de buurt waar ze wonen. Omdat ze zich eenzaam voelt, gaat ze in op een uitnodiging voor een etentje van haar collega. Na dit etentje volgt hij haar.. overal, en laat haar niet meer met rust. Met als gevolg, een paar huiveringwekkende gebeurtenissen.
Alleen de achterkant vind ik al super spannend. En het heeft een ‘het kan jou ook overkomen’ gehalte van heb ik jou daar. Laat dat mij nou net erg interesseren in dit boek. En ja, voor €3,99 kun je hem niet laten liggen toch?

Nieuwe boeken 1

Mijn boekenvangst dit jaar op het boekenfestijn

Linda van Rijn schreef het boek Vive la France. Met een zomerse omslag deed het me gelijk aan vakantie denken. Dit boek heeft hele goede recensies gekregen van onder andere chicklit.nl en crimezone. Omdat ik nog nooit eerder een boek van deze auteur gelezen heb, ben ik heel erg nieuwsgierig naar haar schrijfstijl en haar verhalen. Welkom in mijn boekenkast en op mijn TBR-list Vive la France. En dat voor €3,99.

We kennen Gayle Forman allemaal wel van haar boek If I Stay (Als ik Blijf). Dit verhaal is het vervolg op dat boek. Wacht op mij is het tweede en laatste deel van de If I Stay serie van Gayle Forman. Omdat ik het eerste boek gelezen heb, toen gehuild heb als een baby én het van mij een 5 hartjes beoordeling kreeg, ben ik natuurlijk verplicht het tweede deel ook te lezen. Zal deze mij net zo raken als dat het eerste deel dat deed? Ik hoop het, ik heb hoge verwachtingen.. dat dan weer wel. Dit boek kostte me €2,99.

Een tijdje geleden kon ik via mijn Ereader een preview krijgen van een boek naar keuze. Dit houd in dat je de eerste pagina’s van dit boek alvast kunt lezen zodat je kunt zien/beoordelen of dit een verhaal is die je pakt. Ik koos toen voor het boek Onweerstaanbaar lekker van Nora Roberts. Nou ik genoot al van de eerste paar bladzijdes en vond het jammer dat mijn preview niet langer was. Tot ik het boek tegen kwam op het Boekenfestijn. Waar hij normaal €12,50 in de winkels kostte, kon ik hem nu meenemen voor maar €5,99. Gewoon voor de helft!
Het zijn twee verhalen in 1. Een pikant dessert en Kruidje-roer-me-niet. Zoals je misschien al kunt raden en als je de cover gezien hebt, is het al wel duidelijk dat dit over desserts, taarten, koken en jammie dingen gaat. Dat dan verwerkt in een roman, met liefde en verleidingen. De ideale combi als je het mij vraagt.

Vakantie bij Tiffany’s van Francesca Baldacci is een roman met een vleugje humor.
Angy wordt twee maanden voor haar grote dag gedumpt door haar verloofde. Verdrietig en boos vertrekt ze naar haar tantes hotel die haar doet denken aan de film Breakfast at Tiffany’s. Ze gaat daar aan het werk en kan het gelijk met iedereen vinden, behalve met machoman(ager) Renato. Ze maakt vanalles mee en niks lijkt onmogelijk in dit romantische hotel.
Ik ben erg benieuwd naar dit verhaal. Volgens mij een heerlijke roman die lekker wegleest en waar je diep ik kunt duiken. Meenemen maar! Dit was tevens het duurste boek die ik kocht en kostte me €7,50.

Nog een psychologische thriller trok mijn aandacht. Namelijk Nobody van Marelle Boersma. Waar ik die andere thriller ook van gekocht heb. Ze schijnt vaak goede waargebeurde verhalen te schrijven en dat wilde ik natuurlijk graag zelf ervaren. Nobody gaat over een lerares die vind dat een van haar HAVO-leerlingen zich erg stil en teruggetrokken gedraagt. Ze vermoedt dat het meisje misbruikt wordt, maar Lynn laat niks los. Wanneer de lerares op onderzoek uitgaat en achter de waarheid komt, blijkt deze nog erger te zijn dan ze ooit had kunnen bedenken..
Dit verhaal bleef erg hangen. Wat zou die waarheid zijn ga je denken. Dit maakte me erg nieuwsgierig. Omdat mijn vriendin dit een erg goede schrijfster vind, wilde ik hem gewoon meenemen. €3,99 is dan ook geen geld voor een thriller die nu al blijft hangen (en dat alleen al door het lezen van de achterkant).

En last but nog least heb ik De Expat van Patricia Snel gekocht voor €3,99. Ook dit is een thriller en gaat over een echtpaar die een luxe expatleven leiden in Singapore. Hij gaat helemaal op in zijn werk en haar lukt het maar niet om haar eigen carrière op te pakken. Haar zorgeloze leven komt op zijn kop te staan wanneer ze hun excentrieke buurman Dave ontmoeten. Wanneer zijn maid op wonderbaarlijke wijze verdwijnt wordt ze zelf het doelwit. Ze zet alles op alles om de waarheid te achterhalen.
Klinkt spannend en veel belovend. Het doet me tevens een beetje denken aan het ‘Koorts’ verhaal van Saskia Noort. Ben erg benieuwd.

Dat waren mijn 11 gekochte nieuwe boeken, niet eens tweedehands. Wat een prijzen hè? Ik denk dat ik al met al nog geen €60,- kwijt was. Snap je nu waarom het boekenfestijn verlaten zónder boeken eigenlijk gewoon een onmogelijke opgave is?

Het boekenfestijn komt in verschillende grote en kleine steden in heel Nederland en België. Ben jij er al eens geweest? En met hoeveel boeken kwam jij thuis? 
Ben je er nog nooit geweest en ben je wel een boekenfanaat? Dan raad ik het je zeker aan een keertje een kijkje te nemen. Het kan veel in geld schelen en zelfs de nieuwste titels liggen daar (deze zijn niet altijd afgeprijsd). En al mocht je met lege handen naar huis gaan of even geen boekengeld hebben om uit te geven, dan is het ook super leuk om gewoon inspiratie op te doen voor je TBR-list. Al is het best moeilijk met niks weer weg te gaan, daar in de boekenhemel van 2017.

Welk boek lijkt jou het leukste of heb jij al gelezen? En wat vind je van deze waanzinnige prijzen? Laat het me weten onder in de reacties, ik ben erg benieuwd of er meer boekenfestijn liefhebbers in ons midden zijn. 

Liefs,
Pauline

Geef een reactie

