Wishlist Wednesday

Banner Never Ending Wishlist

Elke lezer heeft er wel één: een Never Ending Wishlist.
Zo’n lijst waar boeken opstaan die je gewoon móét hebben, maar die je momenteel nog niet gekocht hebt. Een lijst waar geen einde aan lijkt te komen. Het begint meestal met een lijstje van 5 boeken. Maar bij de meesten loopt het al snel uit de hand en voor je het weet staan er ineens 30 boeken op je wishlist. Ja.. zo’n lijst heb ik ook. En geloof me, we-kunnen-er-echt-niks-aan-doen! Het is niet onze schuld dat er steeds zulke ge-wel-dige titels uitgebracht worden. Dat de schrijvers gewoon weten wat we graag willen lezen. We worden gewoon verleid met prachtige covers en mooie verhalen!

Elke woensdag wil ik 1 of 2 boeken laten zien die op mijn Never Ending Wishlist staan. Aangezien mijn wishlist met de dag/week groter en langer wordt, is ook deze rubriek een Never ending story.

Veel plezier!


Mijn Never Ending Wishlist bestaat momenteel uit 25 boeken. Wat betekend dat ik deze week niet eens gestegen ben! Hooray!

Deze week wil ik het hebben over een serie die me ook ontzettend leuk lijkt. De sprookjes achtige serie van Marissa Meyer genaamd The Lunar-chronicles. In het boek Cinder herverteld ze het verhaal van Cinderella/Assepoester maar wel op een heel andere én speciale manier. Dit keer heet het meisje Cinder en is ze een cyborg (een fysieke samensmelting van mens en robot). Deze twist maakt me erg nieuwsgierig. Normaal ben ik niet zo van het veranderen en hervertellen van bestaande sprookjes en vind ik dat je ze gewoon lekker met rust moet laten. Maar ik heb over deze serie zoveel goede geluiden gehoord dat ik het een must vind om deze te lezen. Hij staat stiekem al in mijn winkelwagentje bij bol.com haha. Deze week zal hij zeker op mijn deurmat vallen. Jullie zullen binnenkort ook zeker mijn recensie hierover lezen op Love the Smell of Books.

Ook ben ik ontzettend benieuwd naar het boek Zonder Jou geschreven door de zusjes Chantal van Gastel en Priscilla van Gastel. Ik ben een groot fan van het schrijfwerk van Chantal van Gastel en heb bijna al haar boeken in mijn boekenkast staan. Haar verhalen, haar schrijfstijl, haar humor en de personages in haar boeken trekken mij ontzettend aan. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar het Van Gastel schrijversduo. Zal de schrijfstijl heel anders zijn of heeft het juist herkenningspunten? Het is tevens ook een heel ander genre, dus ik ben heel erg nieuwsgierig. Verras me!

Heb jij ook een Never Ending Wishlist? En groeit die ook nog steeds met de dag? Laat me hieronder weten naar welk boek op jou lijst jij uitkijkt om te lezen.

Kun je niet langer wachten en wil je graag meteen weten welke boeken ik zoal op mijn Never Ending Wishlist heb staan? Of wil je gewoon op de hoogte blijven van mijn leesstatistieken? Via deze link kom je makkelijk en snel op mijn Goodreads profiel.

Tot volgende week!

Liefs,
Pauline

2 reacties

  1. Ik heb Cinder vorige maand gelezen en die was echt heel goed! Ik ben gelijk naar de bieb gerend om deel 2 en 3 te halen. Ik ben nu bezig in Scarlet, en vind deze tot nu toe wel een stukje minder dan Cinder, maar nog steeds erg vermakelijk. Ik ben benieuwd wat jij van Cinder gaat vinden. Veel lees plezier!

    Liked by 1 persoon

    1. Cinder staat inderdaad hoog op mijn lijstje, maar heb van de week in de boekhandel tòch voor de eerste twee delen van A Court of Thorns and Roses gekocht. Volgende week komt het nieuwste deel in het Nederlands aan, dus moest deze gewoon eerst lezen. Hierna ga ik sowieso de Lunar-Chronicles lezen. Misschien dat ik ze ook wel gewoon via de bieb haal. Scheelt weer boekengeld haha.
      Zodra ik ze uit heb ga ik zeker een recensie schrijven wat ik er van vond. Hou mijn blog in de gaten 🙂
      Jij ook nog veel leesplezier bij de laatste delen!
      Liefs, Pauline

      Like

Geef een reactie

