Wishlist Wednesday

Banner Never Ending Wishlist

Elke lezer heeft er wel één: een Never Ending Wishlist.
Zo’n lijst waar boeken opstaan die je gewoon fysiek in je boekenkast móét hebben, maar die je momenteel nog niet gekocht hebt. Een lijst waar geen einde aan lijkt te komen. Het begint meestal met een lijstje van 5 boeken. Maar bij de meesten loopt het al snel uit de hand en voor je het weet staan er ineens 30 boeken op je wishlist. Ja.. zo’n lijst heb ik ook. En geloof me, we-kunnen-er-echt-niks-aan-doen! Het is niet onze schuld dat er steeds zulke ge-wel-dige titels uitgebracht worden. Dat de schrijvers gewoon weten wat we graag willen lezen. We worden gewoon verleid met prachtige covers en mooie verhalen!

Elke twee weken op woensdag wil ik 1 of 2 boeken laten zien die op mijn Never Ending Wishlist staan. Aangezien mijn wishlist met de dag/week groter en langer wordt, is ook deze rubriek een Never ending story.

Veel plezier!


Het is alweer woensdag en tijd voor een nieuwe Wishlist Wednesday!

Mijn Never Ending Wishlist (N.E.Wlist) bestaat momenteel uit 21 boeken. Dat betekend dat ik 5 boeken van mijn lijst af heb kunnen strepen. Ik heb Het Hof van Doorns en Rozen en Het Hof van Mist en Woede gekocht en staan nu klaar om gelezen te worden. Verder heb ik mijn wishlist wat opgeschoond en eens kritisch gekeken welke boeken ik echt graag fysiek wil hebben en welke ik eventueel ook wel wil lenen via de bibliotheek of kopen als Ebook. Hierdoor heb ik nog 3 boeken kunnen verwijderen uit mijn N.E.WList.

Maar waar boeken verdwijnen, komen er ook weer nieuwe boeken bij..

Fotocredits: Goodreads

En zo heb ik deze week weer een pracht exemplaar toegevoegd aan mijn N.E.Wlist. De prachtige cover van het boek Vallen van Jackie van Laren is zó ontzettend mooi. Ik werd verliefd op de kleuren en gewoon het hele plaatje.
Het gaat over de jonge – net verloofde – journaliste Anne, die met een rockband mee op tour gaat en op het 3-jarige zoontje van de leadzanger (Rory) gaat passen. In ruil daarvoor krijgt ze een diepte interview over de band. Anne houd zichzelf voor dat ze het voor haar carrière doet, maar bijna vallen Anne en Rory voor elkaar. De gevolgen zijn niet te overzien.. 
Dat laatste zinnetje maakt me ontzettend nieuwsgierig. Sowieso houd ik ontzettend van die zoetsappige liefdesverhalen waar de een voor de ander valt, terwijl dat eigenlijk niet mag. Dat tikkeltje drama maakt het zo’n heerlijke genre om te lezen. Het doet me enigszins ook wat denken aan het boek van Chantal van Gastel genaamd Zoek het maar uit. Misschien dat mensen deze vergelijking ook zien, maar ik kan het je helaas niet uitleggen waarom het me zo aan dit verhaal doet denken. Ik hoop in ieder geval dat het boek Vallen mijn verwachtingen waar gaat maken en mijn hartje sneller laat kloppen. De cover doet dat in ieder geval al wel. Wat een prachtige verschijning én hij is voor maar €5,- te koop bij jou dichtstbijzijnde boekhandel.

Heb jij ook een Never Ending Wishlist? En groeit die ook nog steeds met de dag? Laat me in de reacties weten wat op dit moment jou favoriet uit jou N.E.Wlist is.

Kun je niet langer wachten en wil je graag meteen weten welke boeken ik zoal op mijn Never Ending Wishlist heb staan? Of wil je gewoon op de hoogte blijven van mijn leesstatistieken? Via deze link kom je makkelijk en snel op mijn Goodreads profiel. Voeg je me ook gelijk toe als vriend? Wie weet kunnen we mustreads uitwisselen of gezellig praten over de absolute musthaves. 

Tot volgende week!

Liefs,
Pauline

Geef een reactie

